Followers

Tuesday, July 13, 2010

Ni Yang Aku Benci Bila Bela Binatang Bernama Kucing Ni!

Cik kura, Bulat & Nini

Benci betul la.. Tahap tak boleh belah punya ni.. Benda ni la yang aku paling tak suka setiap kali ada kucing kat rumah aku. Memang tak suka sangat-sangat. Setakat kena basuh berak hencing dia tu tak kisah la lagi, tapi benda nan satu ni memang aku tak suka la sesangat..

Kehilangan... Ini la yang aku paling tak sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Aku dah sayang - sayang ko, dah sekolahkan sampai pandai. Dan cantik, dah gebu, dah bijak itu ini, kau hilang pulak kan. Ko pergi mana bulat... Balik la Si Bulat.. Aku tak suka la cam ni... Aku sedih kau tau tak.

Selalu pagi-pagi dalam kul 6.30 elok je kau naik bilik aku kejut aku, mengiau kat telinga aku kan. Pagi ni aku bagun kul 6.50 tau. Kau tak ade. Aku turun bawah pun kau tak ade. Mak kata malam tadi kau merengek nak keluar, mak bukak la pintu.

Selalu lepas subuh mak bukak pintu kau meluru masuk nak makan, tapi subuh tadi kau tak masuk pun.. Kau pergi mana? Merayap mana? Kau bukan pernah jalan sekor-sekor kat luar kan. Paling jauh pun tido bawah kereta ayah jek kan.. Kau pegi mana Bulat...

Nini pun dah meroyan kau tak ada nak bergusti ngan dia pagi-pagi tadi. Selalu bukan main meriah kau dua ekor berterumba dalam rumah time orang sibuk bersiap nak pergi keja kan.. Kau tarik, renyukkan tudung yang aku baru iron kan selalu.. Tapi pagi ni kau tak dek..

Bulat........ Balik la Bulat.. Kau sesat ke? Nanti Dayat balik sekolah aku suro die cari kau k.. Ko jangan ikut orang tak kenal okeh.. Kau dah lah cantik ekor kembang macam musang.. Mesti orang culik bawak balik rumah die kalau jumpe ko tau.

BUlat... Aku harap, balik keje ni, kau dah ade kat rumah k.. Kalau kau ade, aku janji, aku belanje kau KFC... Boringkan tiap hari makan ikan ngan biskut ikan tu jek... Kau balik k...

Sekian, Aku yang sedih...


7 comments:

Salmia said...

dia keluar dating tu.. nnt balik la.. :p

Wan Gerrard said...

kuar kejap tu kot^^
nt dia balik le tu k.hehe

kodok hijau the ghost writer said...

kau dah tanya kat tempat pembuang bayi? hahahah..atau dah lapor pada polisi? gurau jer

kucing ni biasalah.. sekanag ni musim mengawan mesti nak cari calon.. nanti baliklah tu.. kodok dah biasa ngan kucing ni..

nota tapak kaki: jgn sedey k.. datanglah belog kodok ada istimewa

jaja9 said...

alololo...jangan la sedey2..jap lagi balik la si Bulat tuh....

jaja9 said...

alalalaa..siannya dia...jangan sedey2 key..dia g ngorat jap tuh..hehehe....jap lagi mesti balik nyer kat umah..cheer up ok !

sI tEDI said...

InsyaAllah dia akan jumpa jalan balik.

..nOj.. said...

aiseh. ni la sebabnye aku malas nk bela binatang. mesti sedih kalo dia ilang atau mati.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails