Followers

Thursday, June 10, 2010

Lelaki, Bila Perasaan Sayang Kau Itu Menyeksa Hidup Si Perempuan, Untuk Apa Makna Sayang Itu?


Entri serius ni. Aku sedih la tengok kaum sejenis aku menangis. Aku ni dah la tak reti pujuk. Aku kesian, tapi aku bukan doktor pakar cinta yng pandai nak selesaikan masalah cinta orang lain.

Cuma pesanan kepada lelaki, bila cara kau mencintai itu menyakitkan wanita, 2 pilihan je yang boleh kau buat untuk kembalikan kebahagian wanita itu. Itu pun kalau kau betul sayang wanita itu lah.

1) Cuba tukar cara mencintai dan menyayangi kau tu kepada cara yang lebih menyenangkan hati wanita. Beri dia kebahagian sebelum kau nak menagih kebahagian daripada dia. Memberi dengan keikhlasan itu lebih mudah untuk di terima daripada paksaan bukan?

Atau pilihan kedua;

2) Lepaskan wanita itu. Jangan seksa hidup dia lagi. Bebaskan jiwanya. Mencintai bukan untuk menyakiti.

Cinta perlu pengorbanan, kesabaran dan kepercayaan..

Sekian entri mood jiwang aku sudah keluar.

8 comments:

xira said...

agreed with you!! x)

Cik Norfa said...

anda juga terseksa? :)

vangardx said...

oh dengarlah jeritan batinku.. :P

Fifi Rahmat said...

setuju.

NeenaAnuar said...

betoi2... kalau dah tak sayang dan tak hargai.. baik lepaskan jerk cara baik... jgn suka suki jerk nak siksa org kannn! :)

ASaDa RyutaRo said...

cinta perlukan pengorbanan kedua belah pihak.. tp kekadang pengorbanan tu membahagiakan sebelah pihak.. tapi itulah cinta..

cinta jadi bahagia bila masing2 memberikan kasih sayang dan menzahirkan cinta..

err... besar makna cinta..

cinta kerana Sang Pencipta bawa bahagia..

*repekan asada*

abc+milo said...

saya linkkan entry awk ni dlm entry baru saya boleh kan?? ;)

teriam kasih...

adiba said...

like it...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails