Followers

Thursday, June 17, 2010

Video Bunuh Diri Di Landasan Keretapi & Kes Dadah Apek - Akibat Fikiran Yang Tak Rasional


Kisah saiful Apek yang kena tangkap sebab dadah tu mungkin dah nak basi kot. Tapi aku cume nak cakap ape yang aku tengah bayangkan lepas baca berita penangkapan dia tu. Aku cuma terbayangkan isteri dan anak-anak dia jek. Kesian anak-anak dia. Terpaksa menanggung malu akibat perbuatan ayah dia ni.

Manusia kadang-kadang memang tak boleh berfikir dengan waras dalam beberapa situasi sampai menyebabkan diri terjebak dalam masalah yang bukan saja menyusahkan diri sendiri malah juga keluarga dan orang terdekat yang tak bersalah..

Satu lagi kes ni, tadi tertengok video kat facebook. Perempuan bunuh diri kat stesen KTMB dengan melompat kat atas landasan masa train tengah lalu. Hancur. Gila, ngeri aku tengok. Perempuan ni mungkin dalam keadaan stress melampau sampai dah tak boleh fikir dengan waras lagik. Mungkin masalah cinta atau family.

Aku pun pernah juga stress melampau sampai terpikir nak mati jek. Tapi aku ni takut darah, tak sangup kut mati macam tu. Paling tak waras aku pun kalau nak bunuh diri terjun laut je kot, mati lemas, tak berdarah..huhu. Tapi mintak jauh la. Aku nak mati dalam keadaan yang diterima oleh Allah S.W.T.....

Nah ini link video perempuan bunuh diri tu. Tak sangup letak video tu kat blog ni.
http://www.facebook.com/video/video.php?v=131329550226508

14 comments:

..nOj.. said...

eh. eeiiii x kuasa la nk tgk video org bunuh diri tu. takut weh. kalo akak, mati lemas pun takut tau. sbb mcm kte tau je bile nk mati. mesti terpikir, lambat lagi ke nk lemas. isshh.

memang tau, org stress mmg sanggup buat ape je. tak mustahil langsung bunuh diri, lompat kt rail, lompat bangunan, bunuh orang. ni seme atas ati je kuat ke tak nk hadap seme stress. ingat masa akak kena cerai aritu, dh nye laki kena rampas ngan betina tua lak tu. ya Allah mmg stress sgt2. mujur ati tak kuat nk bunuh diri. sebab takut sakit. buat nye cucuk2 perut ngan pisau, pastu tak mati. dh menanggung sakit plak. dh la sakit, malu lak tu. heheheh eeiiii mintak jauh la.

A-Y-I-E said...

Assalamualaikum dari BLOG A-Y-I-E

Kita sebagai seorang manusia memang tidak dapat lari dari sebarang kesilapan walaupun kesilapan tersebut kita pernah lakukan di masa lampau.

Tetapi kita yang ada sekarang ini, seharusnya kita mendoakan mereka ini diberi petunjuk serta hidayah oleh ALLAH S.W.T.

Kita tidak layak menghukum mereka.Kita tidak layak membenci mereka.

Wslm dari BLOG A-Y-I-E

Nazz@Purple said...

cerita pun dah seriau..xde la nak tgk video tu..takut..tu la manusia kan..kalau mengikut hasutan syaitan..smoga kite semua dilindungi..

.:: Miu Miu ::. said...

kita mesti bantu golongan yang macam ni.. kalau orang yang tengah stress tu dapat bimbingan nasihat, dia takkan buat benda2 tak betul sume tu..

Aini said...

kak noj : Tu dia, kalo ngomen panjang dia buleh buat 1 entri..huhu. Tu la, hidup kena terus walau mcm mana masalah pun. Kena kuat!

ayie : ye. Moral of the story, kena pikir rasional. Jgn sebab satu perkara, rosak masa depan.

Nazz@purple : That why la letak link je.. Nak letak vidoe nye tak berani..

Eza Rashid said...

kat sini,,,,,pe nk jd ngn apek,,,siap senyum,,,,,xdek perasaan nyer,,,huh,,,,nang blek erk,,,thx,,,

Miss Izah Mohamed said...

XSGGP NK TGK VIDEO TU... TKUT NGIGAU MALAM.. ADEH

ASaDa RyutaRo said...

dah agak dah si apek tu akan buat lawak jugak time dalam lokap. isk! ni sempat lagi sengih2 depan cam. uhh!

hmm.. cam pelk lak ngn video bunuh diri tu. video yg mula2 tu dr cctv ke? hurmm.

semoga d jauhkan dari niat utk bunuh diri ni. confirm masuk neraka wey!

..nOj.. said...

nk curik la gambo apek ni ek

kacang said...

tak berani nk tengok.
huhu

Zura said...

heppy je apek tue...

ramlah melaram said...

warghhhhhh takot giler tgk video tuhh. nyesal bukak. kuikuikuiii

Aini said...

ramlah melaram : Hah tau takot..huhu

Anonymous said...

my stomach hurts watching that video..
i think like all of you, ill have nightmare tonite..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails