Followers

Wednesday, June 23, 2010

Nah Hidangan Mengiurkan Untuk Tengahari Ini


Kisah di suatu petang : Order Tom Yam campur. Terbeliak mata bila si pelayan letak tomyam ni atas meja. Lengkap segala dengan Udang besor bapok, ketam, kupang, sotong, ayam dan sayur-sayuran. Mabeles tahap tertinggi lah. Lawan pulak dengan nasik goreng seafood dan sotong goreng tepung.

Ye aku penggila seafood. Memang gila. Abang aku kata aku kalau makan ikan bakar macam kucing dapat ikan. Mak aku pulak kate, kalau beli udang setengah kilo, separuh daripada setengah kilo itu part aku sahaja.. Ngeri tak? Haha...

Mak : Mak ade beli ketam sikit ni, nak masak ape ketam ni?
Aku : Sikit jek? Kenapa sikit je. Mana cukup.
Mak : Pergi kawen dengan nelayan. Sekilo makan sorang pun boleh.


7 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

sabar eliss..ni lah dugaan berpuasa namanya! dugaan!!

suzzsuzie said...

pergh...tomyam siap ada ketam ni...bukan dugaan lg...klu dh makan pun boleh lapar balik

sI tEDI said...

sebbaik aku dah kenyang!@

Kujie said...

air liur meleleh pun dah semangkuk tomyam

..nOj.. said...

gulpss. tomyam ketam. terus imagine sedapnye lahai.

bARdbOO said...

xpenah plak sy beli tomyam cmapur ada ketam kat dlm..huhu...

sy pon suka udang gak...nak melantak udang satu kilo jom...hehe

riezgurl said...

lagi ber++++ gemok la ko...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails