Followers

Monday, January 25, 2010

Aduka Taruna Dan Kemangkatan Sultan Johor

Hari ini rasa cukup panas. Mungkin aku terlambat sedikit mendapat berita pasal kebiadapan seorang blogger tempatan ke atas Almarhum Sultan Iskandar sultan Johor. Tapi sebagai anak jati negeri Johor yang masih lagi berkabung atas kemangkatan baginda Almarhum Sultan Iskandar, tetaplah aku terasa tempias daripada si blogger yang tak beretika ini. Entri si blogger Aduka Taruna yang bertajuk "dah mampos buat cara mampos la" tersangat la BIADAP dan KURANG AJAR. Entri Aduka Taruna itu secara langsung menghina dan mengutuk kemangkatan Almarhum Sultan Iskandar.

Setakat hari ni dah banyak laporan polis yang di buat ke atas kebiadaban Aduka Teruna ini untuk mengheret dia ke muka pengadilan. Walaupun sudah meminta maaf dan membuang entri yang menghina itu melalui blognya itu, tapi rakyat Malaysia masih terus menerus mengutuk tindakan AdukaTaruna ini dan berharap dia akan dikenakan hukuman yang setimpal. Hukuman yang akan memberi pengajaran dan menyedarkan dia tentang cara menghormati institusi Raja Melayu kita dan kesedaran untuk menghormati sensitiviti masyarakat Malaysia dan rakyat Johor khasnya.

Terlajak perahu boleh di undur, tapi kalau terlajak kata...? Sendiri mau ingat la..

Sekian..

11 comments:

Aduka Taruna Kurang Ajar said...

Aduka Taruna pengkhianat!

http://taszara.com/aduka-taruna-adukataruna-blogspot-com-penderhaka/1657/

Uruchimaru @ kf said...

kan dh ssh mcm ni!

Faarihin said...

huuuu.. takut.. bahaya ni.. sudah jadi kes polis..

Khairi said...

pernah gak tgk blog dia. dah folo ke apa haha. tp blog dia mmg mcm sampah. opss...

ery said...

org politik mmg cam tu...
bercakap xkira tempat.. asalkan musuh politiknya tumbang...

miszchocolate said...

uhh!!sunggoh skit ati an..
smpi atie die..:))
ckp siang pndng2 la wei...
kekeke :P

naim said...

apala kutuk orang dah meninggal..sejahat-jahat orang da mninggal,kita sebagai saudara seagama sepatutnya mendoakannya.Bukan sumpah seranah.

Aini said...

orang biadap macam tu la.. tak pikir panjang, padahnya kena kat diri sendiri semula sumpah seranah dari satu Malaysia..

sI tEDI said...

erhMmm.

Takziah..

Aduka taruna?
no komen!

Anonymous said...

isk isk,ni yang aku tak leh tahan ni,bab menghina ni aku paneh betul,takpa hang jumpa polis kira hang selamat la,hang jumpa aku,kena cabai la mulut dan seluruh angota tuboh hang, biaq paneh mcm api,tu paneh hati aku ni,peranakan kera ka apa dia ni,ni kita org islam tak baik la buat perangai kera ni,hang betobat la,sat lg polis mai cari ang tu, hu hu hu masok jel tak kerana perangai kera,aduka taruna phelaq,,,,,,

eyes143.. said...

mmg la blog i ske aty i la.. tp pkir laa.. brapa rmai yg akn baca t..

adoii.. kan da ssh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails