Followers

Thursday, January 21, 2010

Kuih Tradisional VS Kuih Shrek


Kenal Shrek? Mesti kenal kan. Tapi kenal tak kuih Shrek? Mesti tak kenal kan. Nama kuih ni baru nak naik, tapi dikalangan officemate aku je la. Alkisah tengahari tadi beramai-ramai makan kat sebuah kedai. Kawan aku sorang ni teruja gila tengok sejenis kuih ni. Dia pun tapau la beberapa biji.

Si A : Uhh sedapnye, dah lame tak makan kuih ni, nak tapau la.
Si B : Kuih ape tu?
Si A : Ermm...kuih hijau.
Si B : Nama dia ape?
Si A : Entah. <---bingung
Si C : Kuih hijau mendanye, kuih shrek la sedap sikit dengar.

Dodol la dodol budak-budak ni semua. Kuih Bingka la dodol... Makan je tau, nama semua tak tau. Ape nak jadi? =)


Kuih Shrek

4 comments:

mYpRecious said...

bukan kuih bakar ke ni? ehek.. saya pon fail jugak bab name kuih ni.. mkn retilah.. =P

IeshaGunn said...

Rasanya kuih bakar tuh. Hehe. Sy suka kuih ni! ;D

Didi Nadhirah said...

kuih bakar

Eye_nee said...

Kat tmpt akk pon panggil kuih bakar jugak ni.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails