Followers

Wednesday, January 27, 2010

Kisah Perempuan Dan Baju Kecik

Perhatian kepada kamu kamu kamu kamu wahai wanita. Sekiranya korang nak balik kampung ke, bercuti ke dan memerlukan untuk membawa bekalan pakaian luar dan dalam, silalah berhati-hati. Lebih-lebih lagi kalau korang kena tempuh tempat awam yang ramai orang.

Al-kisah pagi tadi masa dalam bas nak ke office. Ada seorang awek yang boleh tahan cun sedap punya tido melentok kat tempat duduk dia. Dekat sebelah kerusi dia ada sebungkus beg Padini yang berisi pakaian. Sekali bas belok ke kanan, beg tu tumbang dan memuntahkan isi perut beg itu. Yeah..segala macam keluar, pakaian luar dan dalam, berwarna warni.

Alahai aku yang tengok ni yang malu.. Apek belakang aku dah terkekeh-kekeh ketawa ni, dan ada pulak suara-suara lelaki yang menunjukkan kegatalan mereka. Dah la baju-baju kecik tu jatuh dekat sebelah tempat duduk aku. Si awek cun tetap maintain tido dengan gaya ayu. Aku jeling makcik belakang awek tu, makcik tu senyum sambil menjuih bibir ke arah baju-baju kecik itu.

Kang kalau aku nak kejut awek ni, terpaksa aku bangun dan comfirm terpijak baju-baju kecik tu pulak. Nak tak nak aku capai cepat-cepat terus sumbat dalam beg tu balik pastu tolak ke arah kerusi si awek cun yang nyenyak tido. Dah kena tolak tu baru la die sedar. Leh cakap cam ni, "Eh terjatuh eh? ". Die tak tau tu satu bas dah tengok baju-baju kecik die tadi. Kalau dia tau comfirm die turun bas tu kat situ jugak. Malu beb.

Moral of the story kat sini, cik adik manis sekalian, jaga la barang kecik dengan berhati-hati, sorok la elok-elok dalam beg, bungkus dengan beg kecil lain ke ape ke kan.. Jangan jadi cam awek cun dalam ceritani, main sumbat je dalam beg tu, letak paling atas pulak tu... Haiyaa.. Sape yang malu last-last? Saye jugak..hehe. Cik abang pulak, suke ye korang tengok kejadian sadis begini..ish..

11 comments:

ZIANA ♥ FARREL♥ FAREZKY said...

hehehhehe...dia lupe nak bwk beg kecik for the baju kecik kot..tu yang letak kat beg plastik je tu...

pikaka said...

kekekeke.
nasib awk nie baik kn.
klo bia je baju kechik smpai awek tu bgn compem2 la minah tu tejun bus.
hak2

ParkAir said...

sebab tu aku selalu letak yang kecik2 kat bawahhhh sekali..

ishak said...

nasib baik...mereka tu tak kata awak yang punya baju kecik tu..ahahah

chenta said...

uish..nape la dia tak letak dlm beg berzip..malunye kalau sy kt tmpt dia..

eryramlee said...

ekeke..
besh ape..
hehe..
baik la owner blog nie../
bagus2...

Didi Nadhirah said...

murah rezeki en abang2 di dalam bas awal2 pagi....

myQza said...

ha ha ha ha.
kalua dia ada blog mesti dia akan buat entry pasal ni!

nada hanis said...

hahahhha..malu gila!

..nOj.. said...

eheheheh baik ati cik aini tolong kutipkan. kelakar betul la. menjadik moral ni. len kali baju n suar kecit2 letak lam tempat berzip ye

Usy@M^^ said...

Hahaha.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails